ویژگی رادیاتور قرنیزی نسبت به سایر روش های گرمایی

ویژگی رادیاتور قرنیزی نسبت به سایر روش های گرمایی

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

فهرست مطالب …

رادیاتور قرنیزی رستگار در گیلان بیان کرده است که کیفیت و تاثیرات دمایی رادیاتور های قرنیزی به نسبت رادیاتور های معمولی بسیار بالاتر است. رادیاتور های معمولی هوای اطراف خود را گرم می نمایند، این هوا بعداز گرم شدن سبک شده و به سمت بالا هدایت می شود درنتیجه گردش در هوای خانه به وجود خواهد امد.
هوای گرم به سمت بالا میرود و هوای سرد روبه پایین می آید. این رادیاتور ها در اگثر مواقع محیط اطراف خود را گرم می کنند و اگر نقطه کوری در خانه باشد و یا فواصل به خوبی درنظرگرفته نشده باشند گرما میتواند تاثیر گذاری زیادی نداشته باشند.
هوایی که بوسیله ی این رادیاتور ها گرم می شوند اکثر مواقع در 30 درصد بالای خانه جمع می‌شوند که کمترین استفاده را دارند.
رادیاتور های معمولی فضای زیادی را در برمی‌گیرند و هزینه های زیادی به دنبال دارند تا از انرژی تجدید پذیر بتوانیم در آنها استفاده کنیم، کارایی این رادیاتوها در فضاهای کوچک بسیار بیشتر است و اکثراَ برای جبران کمبود گرما وسایل کمک گرمایشی هم استفاده می‌کنند.
بر عکس رادیاتورهای معمولی، رادیاتور های قرنیزی از سطح معاوضه حرارتی بالایی برخوردارند و غالبا همانند یک سیستم گرمایش از کف اما با هزینه خیلی کمتر عمل می‌کنند و همچنین قابل تعمیر با هزینه پایین هم می‌باشند.
رادیاتور های قرنیزی توزیع دما را بصورت یکنواخت انجام می‌دهند و این موضوع یعنی اینکه یک اتاق کاملا سرد را در حدود 20 دقیقه می‌توان به دمای مطلوب رساند.
یکی از بزرگترین محسنات گرمایش از کف توزیع همسان گرما در کل ساختمان است.
گرمایش قرنیزی هم این مزیت را دارد با این تفاوت که در گرمایش از کف امکان دسترسی برای تعمیرات بسیار کم و سخت است ولی تعمیر گرمایش قرنیزی بسیار ساده است.
علاوه بر این در گرمایش از کف مشکل دیگری هم هست و آن مصالحی است که روی لوله ها را پوشانده اند. گرمای لوله ها تا بخواهد اول مصالح را گرم کند و از آن عبور کند حدود 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد و حتی اگر بخواهید دما را پایین بیاورید هم زمان بر است. اما در گرمایش قرنیزی نهایتا 20 دقیقه فرصت میخواهد تا محیط را گرم کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

روش های برقراری توازن گرمایی رادیاتور قرنیزی
نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی چگونه است؟
مقایسه رادیاتور قرنیزی با رادیاتور پنلی و پره ای
مزایای رادیاتور قرنیزی

دیدگاهتان را بنویسید